Vorige
Volg ArtinMusic nu ook op social media:

De docenten van Art in Music

Art Pinto

(Drumdocent, oprichter van Art in Music)

Visie/lesmethode: Binnen mijn op praktijk gerichte drumlessen zal de leerling drum-technische en muzikale
vaardigheden gaan ontwikkelen. Naast het verkrijgen van doeltreffend oefenmateriaal wordt de leerling gestimuleerd
om zich creatief te uiten als muzikant. Muzikale vrijheid binnen mijn lessen zorgt voor meer plezier en voor meer
motivatie. Het streven is om samen met de leerling een mooie balans tussen techniek, plezier en creativiteit te
vinden.

Bands/projecten: Pandae, Los Cojones del Toro, Bodypolitics, The Art Project

Biografie: Jose Artur Dijkstra Pinto Leite is op 26-08 1982 geboren in Leiden, waar hij een fijne jeugd
doorbrengt. Als kind is Artur een bijzonder druk jongetje waarbij al op jonge leeftijd duidelijk is dat hij
muziek door de aderen heeft stromen. Met zijn keyboard verzorgt hij het ene huiskamerconcert na het andere.
Muziekstukken op gehoor naspelen vind hij het leukst. Moeilijker vindt hij het om de concentratie op te brengen
voor de oefeningen van de pianoles. Wanneer hij op een dag oog in oog met het drumstel komt te staan, valt alles
op zijn plek en is de passie voor het drummen gevonden! Hij gaat direct op drumles en speelt al snel in
verschillende bandjes.

Na het behalen van een havo diploma, met een periode van 2 jaar werken en drummen tussendoor, gaat Artur in 2005
studeren aan het Conservatorium van Amsterdam. In 2006 beklimt hij de drumkruk van de alternatieve, theatrale
rockband Furistic waarna, in combinatie met de pop-opleiding aan het conservatorium, een periode van muzikale
ontwikkeling volgt. Naast het bespelen van het drumstel verdiept hij zich in de elektronische kant van muziek en
leert hij zelf produceren en componeren. Eind 2009 zet Artur The Art-Project op. Binnen dit project word een
selectie van de door Artur gecomponeerde elektronische nummers binnen een live-bezetting uitgewerkt tot
elektronische pop/rockmuziek. Artur bespeelt in dit project zowel akoestische drums als elektronische drums.

Op 31 Mei 2010 geeft Artur in Desmet Studio’s Amsterdam zijn eindexamenshow met optredens van Furistic en The
Art-Project. Hij studeert hiermee af aan het Conservatorium van Amsterdam met een 8 voor instrument-beheersing
en een 9 voor creativiteit.
Na zijn eindexamen voegt Artur zich bij de grimpop-band Pandae, en in oktober 2011 vind hij Bodypolitics, zijn
nieuwe liefde op gebied van muziek.

Artur heeft het altijd heel erg leuk gevonden om les te geven. Al vanaf het begin van zijn studie heeft hij bij
verschillende muziekscholen gewerkt. In 2011 neemt Artur het besluit om zelf een muziekschool te beginnen en
richt Art in Music op.

Klik voor tarieven of direct inschrijven!


Marleen Langevoort

(Zangdocente)

Visie/lesmethode: Tijdens mijn zanglessen vind ik het belangrijk dat de leerling zich op zijn of haar gemak voelt.
Ik denk daarnaast dat de meeste progressie gemaakt kan worden wanneer een leerling zich buiten de comfort-zone durft
te begeven.
We zullen in de lessen bezig gaan met techniek (CVT methode), zodat je gezond leert zingen, maar ook met
performance, interpretatie en het trainen van je muzikale gehoor. Wanneer je ook al zelf nummers schrijft, kan ik je
prima in de songwriting begeleiden.
Het maakt niet uit of je alleen nog maar onder de douche zingt of al enige ervaring hebt, de lessen worden geheel
aangepast aan jouw niveau!

Bands/Projecten: Blue Marble

Biografie:
Voor mij begon de liefde voor zingen rond mijn 7e levensjaar. Ik wilde voor mijn verjaardag graag een recorder
en een bijbehorende (plastic) microfoon. Daarmee nam ik dag in dag uit mezelf zingend op. Ook de mensen in mijn
omgeving ontkwamen hier niet aan. Iedereen die in ons huis langs kwam moest iets inspreken of inzingen. Als ik
de bandjes van toen terug luister, snap ik niet goed hoe het mogelijk is dat ik zangeres ben geworden zullen we
maar zeggen.
Op mijn 14e zong ik voor het eerst voor publiek. Dit was op de muziekavond van de middelbare school. Ik zong het
nummer ‘This Love’ van Maroon 5. Na afloop van dit optreden kreeg ik veel complimenten en vond ik dat het tijd
werd om serieus aan mijn “fame” te werken. Ik ging op zangles. Vanaf dat moment was er geen andere optie meer
dan mijn VWO diploma te halen en naar de Rockacademie te gaan.
Toen ik een aantal jaren later werd aangenomen was ik op de plek waar ik wilde zijn. Ik kon mezelf hier
ontwikkelen als muzikant en elke dag bezig zijn met muziek. Hier ontstond dan ook mijn eerste serieuze band A
Name For The Moon. Met deze band heb ik 4 jaar lang door heel Nederland gespeeld en elk klein dorp of grote stad
aangedaan. Helaas hebben we na de Rockacademie besloten om te stoppen met de band.
Na de Rockacademie ben ik gevraagd om te komen zingen bij Keljet. Dit is een producers duo die (zoals ze zelf
zeggen) ‘Nu Disco’ maakt. In eerste instantie zou ik alleen meedoen tijdens de Popronde, maar uiteindelijk
hebben we ook buiten de popronde nog diverse shows gedaan, zoals bijvoorbeeld Noorderslag. Verder schrijf ik
samen met mijn beste vriend en gitarist Manuel Reijn al 6 jaar lang eigen liedjes. Hij speelde en schreef ook in
de band A Name For The Moon. Sinds kort hebben we een nieuwe band genaamd ‘Blue Marble’. We zijn nog maar net
begonnen, maar mogen vanaf september deel uitmaken van de Popronde. In het najaar zullen we door heel Nederland
touren.

Klik voor tarieven of direct inschrijven!


Ruben van Wiggen

(Gitaardocent)

Visie/lesmethode: Binnen mijn lessen is het belangrijk dat de leerling zich op een zo breed mogelijke manier
ontplooit. Alle facetten komen aan bod, zodat de leerling zich zowel op het gebied van kennis, techniek en
creativiteit kan ontwikkelen. Voor iedere leerling zoek ik naar een passende manier om dit te bereiken en daarbij
heb ik plezier hoog in het vaandel staan. Plezier is volgens mij de belangrijkste motivator om muziek te blijven
maken.

Bands/projecten: Pandae, Los Cojones del Toro

Biografie: Ruben van Wiggen is geboren op 25 november 1986 in Utrecht. Al op zeer jonge leeftijd weet hij dat
hij muziek wil maken en met welk instrument, de gitaar. Op 8 jarige leeftijd krijgt hij gitaarles op de lokale
muziekschool in zijn woonplaats, Cothen. Na hier van verschillende leraren les te hebben gehad en al enige tijd
in verschillende bandjes te hebben gespeeld, gaat hij in 2008 naar het Conservatorium van Amsterdam. Hier heeft
hij zich ontwikkeld tot een complete gitarist, creatief waarbij hij ook in jamsessies zijn mannetje staat.

In 2009 richt Ruben samen met een aantal jaargenoten van het conservatorium de alternatieve rock -band The Fudge
op. Hiermee speelt hij door het hele land en wint hij in 2010 de landelijke finale van ‘Make More Music’ en de
publieksprijs van ‘De Grote Prijs van Nederland’. Het eerste album van de band wordt door media goed ontvangen
en wordt in 2011 gepresenteerd in een uitverkochte Paradiso.

Op dit moment is Ruben bezig met een nieuw project, Capgras. Met deze alternatieve, sferische rockband studeert
hij op 15 mei 2012 af aan het conservatorium.
Tijdens zijn studie heeft Ruben ook veel leservaring opgedaan, door thuis gitaarles te geven en als inval-docent
op verschillende muziekscholen. Ruben is een toegewijde en enthousiaste docent.

Klik voor tarieven of direct inschrijven!


Tim Coehoorn

(Gitaardocent)

Visie/lesmethode: Muziek maken is bij uitstek iets waarbij het draait om; niet praten, maar doen! Daarom gaan we
tijdens mijn lessen vooral veel samen muziek maken. Hoe jong of oud je ook bent, je leert je instrument pas echt
kennen door er mee te spelen.
Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere; samenspel, akkoorden-kennis, houding, improvisatie, ritme, en nog
heel veel meer! Hierbij staat de persoonlijke smaak van de leerling altijd zoveel mogelijk voorop, samen kiezen we
de nummers uit die gespeeld worden, en daar laten we ook de oefeningen en technieken bij aan sluiten.

Bands/projecten: Nausica, Frank Valenza, Palvine , Sandviken, Madagaskar

Biografie:

Geinspireerd door de platenkast van zijn ouders pakt Tim Coehoorn (Amsterdam, 1982) op zijn 8e voor het eerst
een gitaar op. Na al die jaren vind hij muziek maken nog steeds het mooiste wat er is en is hij actief in vele
bandjes, waarmee hij op podia en festivals in zowel binnen- als buitenland te zien is.
In 2009 behaalt Tim zijn conservatorium-diploma. Al tijdens zijn studie ontdekt hij dat lesgeven hartstikke leuk
en leerzaam is. Inmiddels heeft hij dan ook ruime ervaring hierin, door onder andere op verschillende
muziekscholen te werken, een prive praktijk op te richten, en een aantal jaar werkzaam te zijn als hoofdvak
docent gitaar op de muziekopleiding van het ROC Rijnijssel te Arnhem.

Klik voor tarieven of direct inschrijven!


Emiel Schaap

(Basdocent)

Visie/lesmethode: In mijn baslessen probeer ik je alle bagage te geven die je nodig hebt om een goede bassist te
worden. Techniek, timing, theorie en het belangrijkste; creativiteit. Het komt allemaal aan bod binnen mijn lessen.
Door middel van liedjes die jij leuk vind gaan we er samen voor zorgen dat je binnen korte tijd soortgelijke
baspartijen kan ontwikkelen. Wanneer je nog niet echt een idee hebt van welke muziek je leuk vind, kunnen we gaan
experimenteren met alle mogelijke muziekstijlen. Het leuke van het bassen is dat je de basis snel onder de knie hebt
en kort na je eerste lessen in staat bent om liedjes mee te spelen. Met alle stappen die daarop volgen bewandel je
je eigen muzikale pad vol met uitdagingen en leermomenten. Binnen alle ontwikkelingen vind ik het belangrijk dat je
speelt voor je eigen plezier!

Bands/projecten: Pandae, Los Cojones del Toro, Daybroke, Still Only Adam

Biografie: Emiel Schaap is op 26 juli 1991 geboren in De Meern (Utrecht). Hij is 11 jaar oud wanneer zijn interesse
voor muziek ervoor zorgt dat hij de basgitaar oppakt. Na een klein jaartje les te hebben gehad speelt Emiel al in
een coverband en vanaf dat moment heeft hij eigenlijk altijd in verschillende bands gespeeld. Zijn muzikale voorkeur
gaat tijdens deze periode voornamelijk uit naar rockmuziek. Na het behalen van zijn havo diploma wordt Emiel direct
aangenomen op het Conservatorium van Amsterdam. Hier ontdekt hij ook de andere muziekstijlen en verdiept hij zich in
onder andere Funk, Soul en Pop muziek. Zijn passie voor de rockmuziek is hiernaast wel altijd gebleven. Emiel heeft
inmiddels 3 jaar ervaring opgedaan in het lesgeven, wat hij met veel plezier en toewijding doet.

Klik voor tarieven of direct inschrijven!


Erik van Ittersum

(docent piano/keys)

Visie/lesmethode: Ik zie toetsen graag als een breed instrument. Niet alleen de piano, maar zeker ook andere
toetsinstrumenten komen tijdens mijn lessen aan bod. Hierin behandel ik de verschillende facetten binnen techniek,
sound en creativiteit. Ik wil graag dat de leerling, naast de nodige speeltechniek en theorie, vooral praktisch en
creatief aan de slag kan als toetsenist. Rekening houdend met de wensen van de leerling zelf wil ik op zoek gaan
naar een leuke manier om dat te bewerkstelligen.

Bands/projecten: Kingfisher Sky, Marcela Bovio

Biografie: Erik van Ittersum is geboren op 13 juli 1989 in Dordrecht. Wanneer hij als klein jongetje een
keyboard in actie ziet is de interesse meteen gewekt. Op zijn negende begint hij met muzieklessen aan de
muziekschool in Dordrecht. Al vanaf zijn veertiende speelt Erik in meerdere bandjes. Direct na zijn eindexamen
op het gymnasium te Dordrecht in 2008, doet hij auditie aan de popafdeling van het Conservatorium van Amsterdam
waar hij wordt aangenomen.

Tijdens zijn studie aan het conservatorium is Erik actief in veel verschillende bezettingen, waaronder Capgras
en Trip Trigger. Daarnaast valt hij regelmatig in bij live-shows van bands en projecten. Ook houdt hij zich
bezig met het arrangeren van toetsen en het orkestreren van nummers voor anderen. Op 22 mei 2012 studeert Erik
af aan het Conservatorium van Amsterdam.

Klik voor tarieven of direct inschrijven!


Lars Burgwal

(docent piano/keys)

Visie/lesmethode: Het allerbelangrijkste bij muziekmaken is dat je er plezier in hebt. Als je enthousiast bent lijkt
het soms wel vanzelf te gaan, en ga je merkbaar vooruit. Dit probeer ik in mijn lessen op allerlei manieren te
triggeren. Oefeningen zijn daarom altijd aangepast op het niveau en de smaak van de leerling. Spelenderwijs leren
staat dus voorop, maar de achtergrond is ook belangrijk: waarom klinkt iets nou juist zo? Alle muzikale stijlen
staan enorm met elkaar in verbinding, en door daar al spelend achter te komen geef ik je iets extra’s mee en kom je
misschien wel tot nieuwe muzikale inzichten.

Bands/projecten: Trammelam, Leuk dat je dr bent band, Branding, zie ook: website

Biografie: Al op jonge leeftijd deed Lars een oriëntatiejaar op de muziekschool, waarbij hij gelijk affiniteit
voelde met het keyboard. Na vier jaar les stapte hij over op piano, vanwege de echtheid van de klank en de
mogelijkheid om meer gevoel in het spelen kwijt te kunnen. Een half uur per dag oefenen was de norm, en die tijd
besteedde Lars dan ook nuttig: 5 minuten doen wat de leraar gevraagd had, de overige 25 (en soms werden dat er
veel meer) was hij aan het ‘pingelen’: improviseren, uitzoeken, maar vooral: luisteren wat je doet in plaats van
lezen. Nadat de pianolessen stopten bleef dit een dagelijkse bezigheid en het leidde ertoe dat Lars elk
willekeurig nummer wat hij één keer gehoord had direct naar een tweehandige toetsenpartij kon vertalen.

In zijn studententijd kon Lars zijn vaardigheden mooi inzetten bij diverse bandprojecten. Maar zijn echte passie
ontdekte hij vlak na de middelbare school: muziek componeren met behulp van moderne computertechnieken. Hij
startte een studie aan de faculteit Muziektechnologie van de HKU, en is in 2016 afgestudeerd met een mastertitel
Compositie en Sound Design. Hij werkt sindsdien als freelance componist en sound designer voor reclames, films
en games, en speelt daarnaast nog steeds met veel plezier in verschillende bandjes. Toen hij vorig jaar door een
toevalligheid een dag mocht invallen bij Art in Music viel alles op z’n plek, en al snel daarna is hij er vaste
piano- en toetsendocent geworden.

Klik voor tarieven of direct inschrijven!


Florian Wolff

(Zangdocent/Basdocent/Gitaardocent/Bandcoach)

Visie/lesmethode: Tijdens de lessen staan het spelplezier en de persoonlijke ontwikkeling altijd centraal. Met begeleiding op maat ondersteun ik de leerling in het nastreven van zijn of haar muzikale dromen. Naast technische vaardigheden besteed ik ook graag aandacht aan de intentie waarmee er gemusiceerd wordt. Muziek gaat immers over gevoel en daar mag ook bij worden stil gestaan. Door verschillende stijlen af te tasten kan de leerling zijn/haar eigen identiteit als muzikant gaan ontdekken. Mijn doel is bereikt als de leerling vertrouwt raakt met zijn/haar muzikaliteit en creativiteit en continue boven zichzelf uit blijft stijgen. Dankzij ruime bandervaring geef ik naast individuele zang-, gitaar- en basles ook bandcoaching. Samenspelen in een band is niet alleen heel erg leuk maar ook ontzettend leerzaam.   
Bands/projecten: Florian Wolff,Counter Jib

Biografie: Florian Wolff (1985) was als kind al gek van muziek. Hij maakte op jonge leeftijd een muzikale ontdekkingsreis langs verschillende instrumenten als piano, drums, Afrikaanse percussie en basgitaar. Later ontpopte hij zich tot singer-songwriter en nam daarbij de gitaar ter hand. Aan de Academie voor Popcultuur leerde Florian de kneepjes van het professionele muziek vak en verdiepte hij zich in verschillende muzikale stijlen. Van rock tot pop, van hiphop tot funk, van soul tot dance, geen stijl is Florian te gek. Inmiddels is hij twee solo albums verder en is de derde op komst.

Klik voor tarieven of direct inschrijven!

Sophia de Geus

(Zangdocente/Bandcoach)

Visie/lesmethode: In de les zullen we voornamelijk bezig zijn met het vergroten van de comfort-zone van de leerling op zo veel mogelijk vlakken. Om het zo leuk en progressief mogelijk te maken vind ik het belangrijk dat de leerling een visie ontwikkelt zodat ik mijn lesmethode daarop kan aansluiten. In de les zullen we bezig gaan met techniek (CVT), stemverzorging (blessures en hoe ze te voorkomen), timing, performance en als er interesse voor is song-writing, songanalyse, het verzinnen van harmonieën, muziektheorie en geluidseffecten (pedalen etc). We kunnen er zo diep op ingaan en het zo interessant maken als jij zelf wilt!
Bands/projecten: 45ACIDBABIES, Carina Nebula

Biografie:

Klik voor tarieven of direct inschrijven!